Polityka opinii
Zarówno za pośrednictwem wizytówki Google jak i w mediach społecznościowych można się uzewnętrznić, ocenić, coś tam napisać o świadczonych przeze mnie usługach, czyli zostawić opinię.
Oceniasz/zostawiasz opinię:
Aleksandrze Sobieszek prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą: Fotografia Dodatkowym
Okiem Aleksandra Sobieszek ul. Jana III Sobieskiego 296/15, 42-580 Wojkowice, NIP: 6252472919,
REGON: 529509553, e-mail: dodatkowymokiem@gmail.com, tel. kontaktowy: 720412490.
Zachęcam do zapoznania się z poniższymi informacjami.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE, czyli po co ten dokument i do kogo jest kierowany
Niniejsza Polityka Opinii została opracowana po to by było jasne i transparentne na jakich zasadach następuje weryfikacja, dodawanie i publikowanie przeze mnie opinii, które zazwyczaj czytasz i niekiedy wpływają na Twój proces decyzyjny w kwestii wyboru świadczonych usług.
Dokument jest kierowany do Użytkowników, Klientów, przyszłych Klientów, którzy są na etapie podejmowania decyzji o skorzystaniu z moich usług czy oferowanych produktów.
Właściciel serwisu wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany z Serwisem przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych:
Aleksandra Sobieszek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: Fotografia Dodatkowym Okiem Aleksandra Sobieszek, ul. Jana III Sobieskiego 296/15, 42-580 Wojkowice, NIP: 6252472919, REGON: 529509553, e-mail: dodatkowymokiem@gmail.com, tel. kontaktowy: 720412490
Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez Użytkownika do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Właścicielem serwisu. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.
2. SŁOWNICZEK, czyli co znaczy co
- Właściciel serwisu – czyli ja, Aleksandra Sobieszek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: Fotografia Dodatkowym Okiem Aleksandra Sobieszek, ul. Jana III Sobieskiego 296/15, 42-580 Wojkowice, NIP: 6252472919, REGON: 529509553, e-mail: dodatkowymokiem@gmail.com, tel. kontaktowy: 720412490
- Serwis – czyli moja strona internetowa – https://dodatkowymokiem.pl/
- Klient – czyli Ty, osoba fizyczna będąca konsumentem, dokonującą z przedsiębiorcą (w tym przypadku ze mną) czynności prawnej (np. skorzystała z świadczonych przeze mnie usług), która nie jest związana bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby
(art. 22(1) Kodeksu Cywilnego), lub też podjęła czynności w celu skorzystania z moich usług; - Usługa – usługa oferowana przez Właściciela (mnie);
- Opinia – subiektywny osąd, punkt widzenia wyrażony przez Klient o świadczonych usługach przez Właściciela serwisu (czyli mnie), publikowana przez Właściciela serwisu (czyli mnie), na Stronie Internetowej, bądź publikowana na Portalach społecznościowych, wizytówce Google lub pozostawione bądź udostępnione przez Klientów/Użytkowników, za pomocą funkcjonalności powyższych serwisów;
- Portale Społecznościowe – moje profile na platformie Instagram: @fotografia.dodatkowym.okiem lub Facebook – fanpage pod nazwą: Fotografia Dodatkowym Okiem;
- Wizytówka Google – narzędzie Google, służące do prezentacji podstawowych informacji na temat firmy. W zależności od typu prowadzonego biznesu może opisywać np. godziny jej funkcjonowania, podawać dane czy też adres strony, jak również za jej pośrednictwem Klienci i Użytkownicy mogą umieszczać opinię na temat produktów i usług świadczonych przez Właściciela serwisu (czyli mnie);
- Użytkownik – to osoba fizyczna, która jest konsumentem, odwiedzająca Stronę Internetową lub Portale Społecznościowe lub zamieszczająca opinię w Wizytówce Google;
- Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym – ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, które nakładają obowiązek weryfikowania opinii udostępnianych publicznie;
- Polityka Opinii – niniejszy dokument
3. WYTYCZNE DOTYCZĄCE PUBLIKOWANIA OPINII, czyli jak publikuję opinie
- Opinie wystawiane przez Klientów, Użytkowników o świadczonych przeze mnie usługach są udostępniane publiczne.
- Klienci, Użytkownicy wyrażają swoje opinie o świadczonych przeze mnie usługach za pomocą mediów społecznościowych, np. pisząc komentarz pod postem lub bezpośrednio w wiadomości prywatnej, jak również wysyłając wiadomość SMS, e-miał lub poprzez zamieszczenie komentarza za pośrednictwem wizytówki Google.
- Opinie publikowane za pośrednictwem mediów społecznościowych czy wizytówki Google są zamieszczane bezpośrednio przez Klientów czy Użytkowników.
- Opinie zamieszczane w mediach społecznościowych czy za pośrednictwem wizytówki Google,
są przeze mnie udostępniane na mojej stronie internetowej https://dodatkowymokiem.pl/, co jest poprzedzone zgodą Klienta czy Użytkownika. - Publikowane Opinie są przeze mnie weryfikowane pod kątem ich zgodności z niniejszą Polityką Opinii oraz czy pochodzą od Klientów, Użytkowników, którzy skorzystali z moich usług, otrzymali bez konieczności uiszczenia opłaty usługę, otrzymali usługę na podstawie umowy np. barteru.
- Publikowane opinie nie są sponsorowane ani opłacane.
4. WERYFIKACJA OPINII, takich kategorycznie nie publikuję
1. Nie publikuję opinii, które w swej treści:
a) są sprzeczne z obowiązującymi przepisami prawa,
b) naruszają, ograniczają prawa lub godność osób trzecich,
c) są nieprawdziwe lub zawierają nieprawdziwe fakty bądź informacje,
d) wprowadzają w błąd,
e) naruszają dobre obyczaje, zawierają wulgaryzmy i określenia uważane powszechnie za obelżywe oraz treści nieprzyzwoite
f) obrażają uczucia religijne;
g) nawołują do nienawiści, ksenofobii, przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt,
h) propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
i) nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść;
j) znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
k) zawierają treści o charakterze szowinistycznym i mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej;
l) zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią;
m) nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
n) zawierają treści o charakterze seksualnym, pornograficznym,
o) zawierają znaki towarowe, informacje poufne, naruszają prawa własności intelektualnej, tajemnicę przedsiębiorstwa, tajemnicę przedsiębiorcy,
p) naruszają ochronę danych osobowych osób trzecich;
q) nie dotyczą oferowanych przeze mnie usług;
r) zawierają odesłania do innych stron www, zawierają załączniki nieznanego pochodzenia, reklamy i materiały promocyjne
s) opinie, które orzeczeniem sądu bądź decyzją innych organów państwowych winny zostać usunięte;
t) są sprzeczne z postanowieniami niniejszej polityki, regulaminów Mediów Społecznościowych, Serwisu Google.
2. Opinie są udostępniane, publikowane w takiej formie jakiej zostały stworzone przez Klienta, Użytkownika. Nie zmieniam ich treści, nie skracam, nie wycinam, nie dodaję treści.
3. Nie odpowiadam za treść i formę wystawionej opinii, w tym również za jakiekolwiek szkody, które mogłyby wyrządzić osobom trzecim. Oczywiście opnie są na bieżąco weryfikowane i w przypadku ich sprzeczności z postanowieniami niniejszej polityki usuwane, jednak wszelkie roszczenia winny zostać kierowane do Klientów i Użytkowników – autorów tych opinii
5. PROCEDURA WERYFIKOWANIA OPINII, jak sprawdzam czy opinia jest „ok”
- W pierwszej kolejności weryfikuję, czy zamieszczona opinia została umieszczona przez Klienta, Użytkownika, który skorzystał z moich usług. W tym celu sprawdzam dane takiej osoby – imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu.
- W przypadku, gdy opinia pochodzi od Klienta, Użytkownika, który korzystał z moich usług – opinia zostaje w takiej formie jakiej została umieszczona.
- W przypadku, gdy mimo weryfikacji mam wątpliwości, czy opinia została umieszczona przez Klienta, Użytkownika, który skorzystał z moich usług, kontaktuje się z tą osobą w celu uzyskania potwierdzenia, czy była moim Klientem, Użytkownikiem. W sytuacji pozytywnej
weryfikacji następuje ustęp 2 z pkt. V. - W przypadku, gdy w wyniku weryfikacji ustalę, że opinia nie została umieszczona przez Klienta, Użytkownika, który skorzystał z moich usług, podejmuję kroki zmierzające do usunięcia opinii. W tym celu kontaktuje się z właścicielem platformy społecznościowej lub/i Google i kieruję prośbę o usunięcie opinii podając zasadność takiego działania. Jednocześnie pod zamieszczoną opinię dodaje komentarz informujący inne osoby, że opinia została zamieszczona przez osobę, która nie skorzystała z moich usług.
- Takie same kroki, jak wyżej podejmuję w przypadku, gdy opinia zawiera treści, o których mowa w pkt. IV ust. 1.
- Opinie przesyłane przez Klienta, Użytkownika, który skorzystał z moich usług, za pośrednictwem wiadomości e-miał, sms, w formie prywatnych wiadomości na portalach społecznościowych podlegają takiej samej weryfikacji jak w punktach powyżej.
- Opinie przesyłane przez Klienta, Użytkownika, który skorzystał z moich usług, za pośrednictwem wiadomości e-miał, sms, w formie prywatnych wiadomości na portalach społecznościowych są publikowane po uzyskaniu zgody na udostepnienie od autora opinii.
- Opinie umieszczane za pomocą mediów społecznościowych, tj. w postaci komentarza pod postem lub poprzez zamieszczenie komentarza za pośrednictwem wizytówki Google publikowane są samodzielnie przez autora opinii, czyli na podstawie jego dobrowolnej zgody.
6. REKLAMCJE, czyli co jak i gdzie
1. Reklamacje z zakresu opinii, czy ich publikacji proszę kierować:
– w formie mailowej na adres: dodatkowymokiem@gmail.com
– w formie listowej (tradycyjnej) listem poleconym na adres: ul. Jana III Sobieskiego 296/15, 42-580 Wojkowice,
2. W treści reklamacji należy wskazać m.in.
– imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia;
– czego dotyczy reklamacja oraz uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
– jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji;
– oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
3. O wpływie reklamacji zgłaszający zostanie poinformowany niezwłocznie. Zgłoszenie zostanie rozpatrzone w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. W tym czasie zostanie również podjęta decyzja o co do treści, której dotyczy zgłoszenie.
4. O decyzji powiadomię osobę zgłaszającą – Użytkownika, Klienta, niezwłocznie.
5. Decyzja może być dwojakiego charakteru: decyzja o usunięciu treści lub decyzja o pozostawieniu treści w serwisie.
6. Osoba zgłaszająca może odwołać się od decyzji mojej decyzji, o której mowa w punkcie powyższym w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia jej usunięcia.
7. Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
8. Odwołanie zostanie rozpatrzone w terminie 14 dni.
7. RODO, czyli ochrona danych osobowych
1. Administratorem Twoich danych osobowych jest: Aleksandra Sobieszek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: Fotografia Dodatkowym Okiem Aleksandra Sobieszek, ul. Jana III Sobieskiego 296/15, 42-580 Wojkowice, NIP: 6252472919, REGON: 529509553, e-mail: dodatkowymokiem@gmail.com, tel. kontaktowy: 720412490
2. Jeśli którekolwiek z zamieszczonych tutaj informacji są dla Ciebie niejasne, proszę o kontakt:
– adres email: dodatkowymokiem@gmail.com
– nr telefonu: 720412490
– kontakt za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Jana III Sobieskiego 296/15, 42-580 Wojkowice
3. Współadministratorem Twoich danych osobowych jest:
Meta Platforms Ireland Limited, Merrion Road Dublin 4. D04 X2K5 Dublin IRELAND,
Dane kontaktowe: Meta Platforms Technologies Ireland Limited, Merrion Road, Dublin 4, D04 X2K5, Irlandia.
W związku z powyższym, zachęcam do zapoznania się z politykami prywatności Meta:
– Facebook, która znajduje się pod adresem https://www.facebook.com/privacy/policy/?locale=pl_PL
– Instagram, która znajduje się pod adresem https://help.instagram.com/155833707900388
4. Dane Klientów i Użytkowników będą przetwarzane w celu publikowania opinii o świadczonych usługach i oferowanych produktach na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit a) RODO).
5. Zgoda może być w każdym czasie odwołana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
6. Co do zasady przetwarzam dane takie jak:
– imię i nazwisko
– wizerunek (Twoje zdjęcie profilowe lub inne zdjęcia, które publikujesz i są dostępne dla innych osób) i inne informacje, które są publiczne dostępne na Twoich mediach społecznościowych. Jeśli chodzi o media społecznościowe to Ty decydujesz jakie dane mi przekazujesz, a także od Twoich ustawień prywatności;
– adres e-mail
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Zastrzegam sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej polityce. Wszelkie zmiany będą publikowane na mojej stronie internetowej, jak również będę informować na bieżąco.
Data publikacji Polityki Opinii: 02.09.2024
Data ostatniej aktualizacji: 26.10.2024